lördag 26 november 2016

Liten uppdatering

Vad nytt sen senast? Det händer lite ett som annat hela tiden..

Tintin mår fint, magen blev i skick med några dagars mjölksyrebakterier plus chiafrön i maten. Fortsätter nog med chiafröna ett tag ännu, jag har fått kolik-noja så det blir chiafrön på menyn tills marken fryser och det börjar hållas på minus dygnet runt. Vädret tycks inte kunna bestämma sig, det är snö eller slask eller rapa om vartannat. Vilket innebär blöt, lurvig och skitig häst. Inget jag kan nånting åt nu just, det är bara att vänta på bättre tider..

I övrigt går det bra, vet inte vad som hänt men i ridningen har det lossnat en bit igen och Tintin har tagit ett steg framåt. Så roligt när man känner att wow vilken fin häst jag har! Den här veckan har Tintin blivit riden tre dagar i rad på ridplan och det har gått riktigt bra alla gånger. Duktig liten skrutt! :)

Vi fortsätter i sakta mak med att gå ut och gå längs vägen på egen hand. Lite längre varje gång och det går bra. Även om Tintin tycker det är lite spännande så följer han duktigt med ändå. Nu har det varit ganska halt på vägen och han tycks halka litegrann, så det blir nog till att skaffa boots med broddar ifall man vill fara ut i terräng i vinter. Så det ska jag försöka skaffa så småningom. Tror inte att varken hästen eller jag tycker att det hade varit speciellt kul att bara vara på ridplanen eller i manegen hela vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar